کاربرد فولاد در صنعت خودروسازی

فولاد یکی از قابل اعتمادترین فلزات برای ساخت قطعات خودرو است . در اصل، بخش عظیمی از از فولاد برای خودروها استفاده می شود، زیرا سختی، استحکام و نسبت استحکام به وزن بالایی را که قطعات خودرو به آن نیاز دارند، ارائه می دهد. در نتیجه سازندگان خودرو می توانند اجزای مختلف خودرو را با خواص مورد نظر طراحی و مونتاژ کنند. این مقاله به بررسی مزایای فولاد و انواع سازندگان خودروهای فولادی مورد استفاده در صنعت خودرو می‌پردازد.

فولاد به دلیل انعطاف پذیری و مزایای بسیار زیاد یک ماده اولیه رایج در صنایع مختلف است. در این بخش مزایای مختلف استفاده از فولاد برای خودرو در صنعت خودرو مورد بحث قرار می گیرد.

انعطاف پذیری در طراحی

اگرچه فولاد به دلیل استحکام خود مشهور است، اما برای فرآیندهای مختلف طراحی خودروهای فولادی ، صرف نظر از فرآیند ماشینکاری مورد استفاده، کاملاً انعطاف پذیر است . فولاد برای ساخت قطعات فولادی خودرو با مقاومت در برابر خوردگی برجسته و ظاهر زیبایی ایده آل است. معمولاً به عنوان “محصول جهانی ساختمان” شناخته می شود. بنابراین، بسیاری از محصولات فولادی خودرو در حال استفاده هستند که نشان‌دهنده میزان انعطاف‌پذیری طراحی فولاد است.

قابلیت بازیافت

پایداری یک هدف اصلی در عصر حاضر است، بنابراین توانایی استفاده مجدد از مواد فولادی یکی دیگر از مزایای بزرگ است – برخی از کارخانه های فولاد، مانند کوره قوس الکتریکی، از مواد بازیافتی استفاده می کنند. علاوه بر این، شما می توانید بدون به خطر انداختن هیچ یک از ویژگی های اساسی آن در این فرآیند، از فولاد استفاده و مجددا استفاده کنید. امروزه اکثر محصولات فولادی تقریباً 88 درصد فولاد بازیافتی را تشکیل می دهند. استفاده از ضایعات بازیافتی باعث بهره وری انرژی در صنعت خودرو می شود.

استحکام فولاد

مواد فولادی، به ویژه فولاد با کربن بالا، نسبت استحکام به وزن و استحکام کششی بالاتری را ارائه می دهند. در نتیجه، می تواند فشار بیشتری را بدون به خطر انداختن یکپارچگی ساختاری خود تحمل کند. همچنین، این فولاد پر کربن در برابر خرابی خستگی کمتر آسیب پذیر است و آن را بهترین گزینه برای قطعاتی است که در معرض استرس مکرر قرار دارند، مانند محور محرک، میل لنگ موتور و اجزای تعلیق.

کاربرد فولاد در صنعت خودروسازی

دوام و کیفیت

دوام فولاد یکی از دلایل اصلی انتخاب خودروسازان است. استفاده از فولاد برای خودروها نسبت به محصولات پلاستیکی که اغلب مستعد خوردگی، احتراق و موریانه هستند، استحکام طولانی‌مدتی دارد. علاوه بر این، پردازش و پوشش فولاد از پوسیدگی، شکافتن، ترک خوردن یا آتش گرفتن آن جلوگیری می کند. این یکپارچگی ساختاری عالی، استحکام طولانی مدت و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت مانند بادهای شدید، طوفان ها و زلزله ها را ارائه می دهد.

کارایی و هزینه

هزینه اغلب یکی از ملاحظات اولیه تولیدکنندگان هنگام همکاری با یک تامین کننده یا خرید فولاد است. خوشبختانه، فولاد بازده مورد نیاز پروژه شما را فراهم می کند. به این ترتیب، با توجه به مزایای کوتاه مدت و بلند مدت آن گران نیست. همچنین، می توانید به سرعت آن را بسازید و تولید سریعتر و مقرون به صرفه تری را ممکن می سازد. استفاده از فولاد برای قطعات خودرو باعث صرفه جویی در زمان می شود که به مقرون به صرفه بودن مواد کمک می کند. مهمتر از همه، دوام طولانی مدت فولاد هزینه های بیمه را بهبود می بخشد و امکان تعویض قطعات را در خودروها کاهش می دهد.

فولادهای پرمصرف در صنایع خودرو

سازندگان صنعت خودرو اغلب از انواع فولاد برای ویژگی های ترجیحی در قطعات مختلف خودرو استفاده می کنند. در اینجا انواع فولادهای معمولی مورد استفاده در صنعت خودرو آورده شده است.

استنلس استیل

یک ماده خام فولادی فقط زمانی دارای نام “زنگ نزن” است که عناصر آن شامل 10.5٪ کروم، 1٪ کربن و سایر عناصر آلیاژی باشد. یکی از خواص فوق العاده فولاد ضد زنگ مقاومت بالای آن در برابر ترکیبات خورنده است. طراحی درخشان و سبک بدنه آن اغلب به عملکرد و دوام در صنایع مختلف از جمله خودروسازی تشبیه می شود. علاوه بر این، فولاد ضد زنگ برای ساخت قطعات فولادی مختلف خودرو ایده آل است.

در نتیجه، اکثر خودروها حاوی حدود 15 تا 20 کیلوگرم فولاد ضد زنگ در کانال های اگزوز خود هستند. سازندگان اغلب از فولاد ضد زنگ برای ساخت موتورهای احتراق سوخت استفاده می کنند زیرا فولاد ضد زنگ می تواند دماهای بالا را تحمل کند.

فولادهای پیشرفته مستحکم

فولاد پیشرفته پیشرفته (AHSS) به طور گسترده در تولید خودرو استفاده می شود. این ماده پیچیده محصول نوآوری های فولادی مدرن است. سازندگان اغلب فولاد AHSS را با عناصر شیمیایی منحصر به فرد با استفاده از روش های نورد سرد و آلیاژسازی پردازش می کنند. این فولاد نسل مدرن استحکامی در حدود 2000 مگاپاسکال و دوام بالایی دارد. به عنوان یک ماده سبک وزن ، برای ایجاد زیرانداز، بدنه خودرو، قاب، سپر و درب خودرو به خوبی در دسترس است. AHSS شکل پذیری، چقرمگی و درجه خستگی فوق العاده را ارائه می دهد.

علاوه بر این، چندین تولید کننده خودرو روی راه حل های مهندسی مختلف برای بهبود هزینه، عملکرد و ایمنی AHSS کار می کنند. AHSS اغلب به عنوان پلاستیسیته ناشی از دوقلویی (TWIP)، پلاستیسیته ناشی از تبدیل (TRIP)، فریتی-باینیتی (FB)، مارتنزیتی (MS) و غیره طبقه بندی می شود. مارتنزیتی (MS) برای افزایش عملکرد و ایمنی مناسب است. وسايل نقليه. در عین حال، پلاستیسیته ناشی از تبدیل (TRIP) برای ایجاد مناطق تصادف موتور یا مناطقی که نیاز به جذب انرژی بالا دارند ایده آل است.

فولادهای کربن بالا

فولاد با کربن بالا حاوی کربن بالا است و معمولاً برای پایداری در معرض عملیات حرارتی خاموش کننده قرار می گیرد. در همین حال، روش سنتی عملیات حرارتی فولاد مستلزم حل کردن محتوای کربن در آهن گرم شده است در حالی که خنک‌سازی سریع کربن را به دام می‌اندازد و ساختار فولاد را اصلاح می‌کند. با این حال، برخلاف فولاد معمولی، آلیاژهای فولادی با کربن بالا شکل پذیری کمی دارند و در برابر شکنندگی آسیب پذیر هستند.

این فولاد مقاومت بالایی در برابر سایش و پارگی دارد و آن را برای کاربرد در ابزار و بست های فلزی خودرو مناسب می کند . تولیدکنندگان و طراحان در صنعت خودرو اغلب از فولاد پر کربن برای ساخت بوش، شاسی، پانل درها، چارچوب خودرو و غیره استفاده می کنند. سایر کاربردها شامل ترکیب فولاد پرکربن با گریدهای مختلف فولاد، پشتیبانی عالی از پانل ها و تیرها را فراهم می کند. این به این دلیل است که به رعایت الزامات تصادف، ایمنی و استانداردهای طراحی کمک می کند.

فولادهای کم کربن

فولاد کم کربن یا نرم به دلیل شکل پذیری و شکل پذیری بالا معروف است. هزینه کمتری دارد و حاوی کربن کم است که از 0.5٪ تا 0.3٪ متغیر است. این فولادهای کم کربن استحکام کششی کاهش یافته و نقاط تسلیم ضعیف را نشان می دهند. با این حال، می توانید قطعات ساخته شده با فولاد کم کربن را در نمای بیرونی و داخلی خودروها پیدا کنید.

این فولاد برای تولید قطعات کوچکتر مانند بازوهای کنترلی، براکت ها، قطعات تعلیق و غیره مناسب است. علاوه بر این، مصارف تزئینی مانند ساخت بست، رینگ چرخ، مهره، پیچ و مهره، پیچ و غیره دارد. خودروسازان از فولاد کم کربن استفاده می کنند. حفظ ساختار و پایداری وسایل نقلیه.

سوالات متداول فولاد

در این بخش پرسش های متداول شما را پاسخ داده ایم

آیا خرید فولاد در ایران به صرفه است؟

بله قیمت این فولاد ها در فولاد مرکزی دلاکان مقرون به صرفه است.

از کجا فولاد بخرم؟

فولاد مرکزی دلاکان با چندین دهه تجریه در زمینه واردات و توزیع انواع فولاد و استیل بهترین انتخاب برای خرید فولاد می باشد.

آیا فولاد مرکزی دلاکان قابل اطمینان است؟

فروشگاه فولاد مرکزی دلاکان دارای پروانه کسب و نماد اعتماد الکترونیکی می باشد.

خرید فولاد از فولاد مرکزی دلاکان

فولاد مرکزی دلاکان انواع فولاد را با بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. برای خرید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پیش فاکتور تهیه کنید. در صورتی که نام یا مدل فولاد مورد نظر خود را نمی دانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید. با معرفی کسب و کار خود، فولاد پرکاربرد تر را به شما معرفی می کنیم.

فولاد مرکزی دلاکان

حال که با کاربردهای فولاد در صنایع خودرو آشنا شدید تنها یک تماس با خرید فولاد و استیل فاصله دارید. برای خرید انواع فولاد و استیل در هر مقطعی می توانید با کارشناسان فروش فولاد مرکزی دلاکان تماس حاصل فرمایید. به این منظور تنها کافیست با شماره های درج شده در انتهای صفحه تماس بگیرید و نام یا مدل محصول مورد نظر خود را پرس و جو کنید.

دسته بندی محصولات فولاد مرکزی دلاکان

انواع میلگرد آلیاژی | دسته بندی محصولات فولاد مرکزی دلاکان | چارت بندی محصولات
انواع ورق فولادی
انواع لوله
آهن آلات ساختمانی
انواع تسمه