لوله استنلس استیل بدون درز

لوله فولادی بدون درز فولادی ضد زنگ یک ماده فولادی بلند با بخش توخالی و بدون درز در اطراف آن است. این یک لوله فولادی است که در برابر خوردگی مواد خورنده ضعیف مانند هوا، بخار و آب و محیط های خورنده شیمیایی مانند اسیدها، قلیایی ها و نمک ها مقاوم است. همچنین به عنوان لوله فولادی مقاوم در برابر اسید ضد زنگ شناخته می شود.

فرآیند تولید و مراحل لوله های بدون درز فولاد ضد زنگ باید از قبل اطلاع رسانی شود. فرآیندهای ساخت لوله های بدون درز فولاد ضد زنگ متفاوت است و فرآیندهای ساخت مربوطه نیز متفاوت است. به عنوان مثال: لوله های فولادی بدون درز به دو دسته لوله های نورد سرد و لوله های نورد گرم تقسیم می شوند. برای لوله های بدون درز بهداشتی فولاد ضد زنگ با اندازه و کیفیت بالاتر، باید از نورد سرد، کشش سرد یا ترکیبی از این دو استفاده کرد.

فرآیند تولید لوله های بدون درز

عمليات فوق با فرآيند كشش سرد چند گذري (نورد سرد) دنبال مي شود. نورد سرد لوله های فولادی در آسیاب های چند رول انجام می شود. لوله فولادی ضد زنگ با استفاده از یک پاس دایره ای متشکل از یک شیار دایره ای با مقطع متغیر و یک سر مخروط ثابت نورد می شود.

لوله های فولادی ضد زنگ نورد سرد دارای مزایای ضریب تسلیم زیاد، بدون شعله ور شدن و بدون خم شدن هستند. به منظور رعایت استانداردهای درجه بهداشت لوله های فولادی ضد زنگ، لوله های نورد سرد باید تحت بازپخت روشن، مغناطیس زدایی، ترشی، صاف کردن و مراحل دیگر قرار گیرند.

لوله فولادی ضد زنگ، در حالی که لوله در حال از بین بردن روغن، زنگ زدگی، جوش نقطه ای، لایه اکسید، آهن آزاد و سایر کثیفی ها است، سطح به طور یکنواخت ترشی شده و پس از عملیات نقره غیرفعال می شود تا از خوردگی فلز جلوگیری شود. و شکنندگی هیدروژن، مانع از تولید غبار اسیدی می شود.

پس از فرآیند فوق، مرحله بعدی فرآیند پرداخت لوله فولادی ضد زنگ است. استاندارد پرداخت توری دیوارهای داخلی و خارجی خط لوله 400 مش می باشد و فینیش سطوح داخلی و خارجی صیقلی خط لوله به استانداردهای آینه ای (یعنی استانداردهای بهداشتی) می رسد.

لوله های فولادی ضد زنگ جلا داده شده باید تحت تشخیص عیب داخلی و انتخاب دقیق دستی توسط بازرس کیفیت لوله فولادی از طریق آشکارساز عیب فلزی (یا آزمایش هیدرولیک) قرار گیرند و محصولات واجد شرایط بسته بندی و تحویل داده می شوند. فرآیند تولید:

  • 1. فولادسازی
  • 2. فولاد گرد نورد شده (لایه برداری)
  • 3. سوراخ کاری (بازپخت)
  • 4. کشش سرد
  • 5. نورد سرد (بازپخت، مغناطیس زدایی، تمیز کردن)
  • 6. پرداخت دیواره داخلی (مش 400)
  • 7. پرداخت دیوار بیرونی (مش 400)
  • 8. تست فشار هوا
  • 9. تست سطح
  • 10. پیوست علامت تجاری و گواهی انطباق
  • 11. بسته بندی
  • 12. تحویل

برخی از ویژگی های لوله بدون درز

اول اینکه هر چه ضخامت دیواره محصول بیشتر باشد، مقرون به صرفه تر و کاربردی تر است. هرچه ضخامت دیوار نازک تر باشد، هزینه پردازش به طور قابل توجهی افزایش می یابد. ثانیاً، فرآیند محصول عملکرد محدود آن را تعیین می کند. به طور کلی، لوله های فولادی بدون درز دقت پایینی دارند: ضخامت دیواره ناهموار، روشنایی کم در داخل و خارج لوله، هزینه بالا برای اندازه گیری، و حفره ها و لکه های سیاه در داخل و خارج که به سختی حذف می شوند. ثالثاً تشخیص و شکل دهی آن باید به صورت آفلاین پردازش شود.

بنابراین، برتری آن را از نظر فشار بالا، استحکام بالا و مصالح ساختاری مکانیکی نشان می دهد. لوله های بدون درز از جنس استنلس استیل، لوله های فولادی هستند که در برابر خوردگی مواد خورنده ضعیف مانند هوا، بخار و آب و محیط های خورنده شیمیایی مانند اسیدها، قلیاها و نمک ها مقاوم هستند. همچنین به عنوان لوله فولادی مقاوم در برابر اسید ضد زنگ شناخته می شود. مقاومت در برابر خوردگی لوله های بدون درز فولاد ضد زنگ به عناصر آلیاژی موجود در فولاد بستگی دارد. کروم عنصر اساسی است که فولاد ضد زنگ را در برابر خوردگی مقاوم می کند.

هنگامی که محتوای کروم در فولاد به حدود 12٪ می رسد، کروم با اکسیژن موجود در محیط خورنده تعامل می کند و یک لایه اکسید نازک (فیلم خود منفعل) روی سطح فولاد تشکیل می دهد. که می تواند از خوردگی بیشتر ماتریس فولادی جلوگیری کند. علاوه بر کروم، عناصر آلیاژی معمولاً مورد استفاده برای لوله‌های بدون درز فولاد ضد زنگ شامل نیکل، مولیبدن، تیتانیوم، نیوبیم، مس، نیتروژن و غیره می‌شود تا نیازهای ساختار و عملکرد فولاد ضد زنگ را برای اهداف مختلف برآورده کند.

لوله بدون درز فولاد ضد زنگ یک ماده فولادی مدور توخالی است که به طور گسترده در خطوط لوله حمل و نقل صنعتی و اجزای ساختاری مکانیکی مانند نفت، صنایع شیمیایی، پزشکی، غذایی، صنایع سبک، ابزار دقیق مکانیکی و غیره استفاده می شود. قدرت یکسان است، وزن سبک تر است، بنابراین به طور گسترده ای در ساخت قطعات مکانیکی و سازه های مهندسی استفاده می شود. همچنین معمولا برای تولید انواع سلاح های معمولی، لوله های تفنگ، گلوله های توپخانه و غیره استفاده می شود . با توجه به ساختارهای متالوگرافی مختلف فولاد ضد زنگ می توان آن را به لوله های فولادی ضد زنگ نیمه فریتی و نیمه مارتنزیتی، لوله های فولادی ضد زنگ مارتنزیتی، لوله های فولادی زنگ نزن آستنیتی، لوله های فولادی زنگ نزن آستنیتی-فریتی و غیره تقسیم کرد.

لوله استنلس استیل بدون درز

مشخصات و کیفیت فولاد ضدزنگ بدون درز

الف. طبق مقررات GB14975-94 “لوله فولادی بدون درز استنلس استیل”، طول معمول لوله های فولادی (طول نامشخص) برای لوله های فولادی نورد گرم 1.5 تا 10 متر و برای فولاد گرم اکسترود شده مساوی یا بیشتر از 1 متر است. لوله های. لوله های فولادی سرد کشیده شده (نورد شده) با ضخامت دیواره 0.5 تا 1.0 میلی متر، 1.0 تا 7 متر؛ آنهایی که ضخامت دیواره آنها بیشتر از 1.0 میلی متر، 1.5 تا 8 متر است.

ب. 45 نوع لوله فولادی نورد گرم (اکسترود گرم) با قطرهای 54 تا 480 میلی متر وجود دارد. و 36 نوع با ضخامت دیواره از 4.5 تا 45 میلی متر. 65 نوع لوله فولادی سرد کششی (نورد شده) با قطرهای 6 تا 200 میلی متر وجود دارد. و 39 نوع ضخامت دیوار از 0.5 تا 21 میلی متر.

ج- در سطوح داخلی و خارجی لوله فولادی هیچ گونه ترک، چین، ترک، ترک، چین خوردگی، لایه لایه شدن و عیوب زخمی وجود نداشته باشد. این عیوب باید به طور کامل برطرف شوند (به جز لوله های برای پردازش مکانیکی). پس از برداشتن، ضخامت و ظاهر دیوار نباید تغییر کند. قطر بیش از انحراف منفی است. سایر عیوب سطحی جزئی که از انحراف منفی مجاز تجاوز نمی کنند نیازی به رفع ندارند.

د. عمق مجاز مسیر مستقیم. لوله های فولادی نورد گرم و اکسترود شده گرم با قطر کمتر و مساوی 140 میلی متر نباید از 5% ضخامت نامی دیواره تجاوز کند و حداکثر عمق نباید از 0.5 میلی متر تجاوز کند. لوله های فولادی سرد کشیده (نورد) نباید از 4 درصد ضخامت دیواره نامی تجاوز کنند و حداکثر عمق نباید از 0.3 میلی متر تجاوز کند.

ه- دو سر لوله فولادی باید با زاویه قائمه بریده شود و سوراخ ها برداشته شوند. فرآیند تولید لوله بدون درز فولاد ضد زنگ: 1. نورد گرم (لوله فولادی بدون درز اکسترود شده): لوله خالی → گرمایش → سوراخ → نورد متقاطع سه رول، نورد مداوم یا اکستروژن → لوله باز کردن → اندازه (یا کاهش قطر) → خنک کننده → صاف کردن → تست هیدرولیک (یا تشخیص عیب) → علامت گذاری → انبار ماده اولیه برای نورد لوله های بدون درز شمش لوله گرد می باشد. شمش لوله گرد باید توسط دستگاه برش به شمشی به طول حدود 1 متر بریده شود و از طریق تسمه نقاله برای گرم شدن به کوره فرستاده شود.

بیلت وارد کوره شده و تا دمای تقریباً 1200 درجه سانتیگراد گرم می شود. سوخت هیدروژن یا استیلن است. کنترل دما در کوره یک مسئله کلیدی است. پس از اینکه لوله گرد از کوره خارج شد، باید آن را از طریق دستگاه پانچ فشار سوراخ کرد. به طور کلی، دستگاه سوراخ کننده رایج تر، دستگاه سوراخ کننده غلتکی مخروطی است. این نوع دستگاه پیرسینگ دارای راندمان تولید بالا، کیفیت محصول خوب، انبساط قطر سوراخ زیاد است و می تواند در انواع فولادها نفوذ کند. پس از سوراخ شدن، لوله خالی لوله گرد به طور متوالی توسط سه غلتک به صورت متقاطع، نورد پیوسته یا اکسترود می شود.

پس از اکستروژن، لوله باید برداشته و کالیبره شود. دستگاه اندازه‌گیری یک مته مخروطی را با سرعت بالا به داخل صفحه فولادی می‌چرخاند تا سوراخ‌هایی ایجاد کند تا یک لوله فولادی ایجاد شود. قطر داخلی لوله فولادی با طول قطر بیرونی مته دستگاه اندازه گیری تعیین می شود. لوله فولادی پس از سایز بندی وارد برج خنک کننده شده و با پاشیدن آب خنک می شود. پس از خنک شدن لوله فولادی، صاف می شود. لوله فولادی پس از صاف کردن، توسط یک تسمه نقاله برای تشخیص عیب داخلی به ردیاب فلزی (یا تست هیدرولیک) فرستاده می شود. در صورت وجود ترک، حباب و سایر مشکلات در داخل لوله فولادی، شناسایی می شوند.

پس از بازرسی کیفیت، لوله های فولادی باید تحت انتخاب دقیق دستی قرار گیرند. پس از بررسی کیفی لوله فولادی، شماره سریال، مشخصات، شماره بچ تولید و … را با رنگ اسپری کنید. و توسط جرثقیل به داخل انبار بلند می شود. 2. لوله فولادی بدون درز کشیده شده (نورد) سرد: لوله خالی → گرمایش → سوراخ → سرفصل → بازپخت → ترشی → روغن کاری (آبکاری مس) → کشش سرد چند گذر (نورد سرد) → لوله بیلت → عملیات حرارتی → صاف کردن → هیدرولیک تست (تشخیص عیب) → علامت گذاری → ذخیره سازی. روش نورد لوله فولادی بدون درز سرد (نورد) پیچیده تر از نورد گرم (لوله فولادی بدون درز اکسترود شده) است.

سه مرحله اول فرآیند تولید آنها اساساً یکسان است. تفاوت از مرحله چهارم شروع می شود. پس از خالی شدن لوله گرد، باید سر و آنیل شود. پس از بازپخت باید از مایع اسیدی مخصوص برای ترشی استفاده شود. بعد از ترشی کردن، روغن بمالید. سپس چندین پاس کشش سرد (نورد سرد) و سپس عملیات حرارتی ویژه انجام می شود. پس از عملیات حرارتی، به همان روشی که فرآیند خنک سازی لوله فولادی انجام می شود. دامنه کاربرد لوله های بدون درز فولاد ضد زنگ از آنجایی که لوله های بدون درز فولاد ضد زنگ دارای خواص جامع خوبی هستند، آنها به طور گسترده در صنایع شیمیایی، ساخت و ساز، تامین آب، زهکشی، نفت، صنایع سبک و سنگین، تبرید، بهداشت، لوله کشی، حفاظت در برابر آتش، برق، هوا فضا، کشتی سازی و سایر موارد اساسی استفاده می شوند.

سوالات متداول فولاد

در این بخش پرسش های متداول شما را پاسخ داده ایم

آیا خرید فولاد در ایران به صرفه است؟

بله قیمت این فولاد ها در فولاد مرکزی دلاکان مقرون به صرفه است.

از کجا فولاد بخرم؟

فولاد مرکزی دلاکان با چندین دهه تجریه در زمینه واردات و توزیع انواع فولاد و استیل بهترین انتخاب برای خرید فولاد می باشد.

آیا فولاد مرکزی دلاکان قابل اطمینان است؟

فروشگاه فولاد مرکزی دلاکان دارای پروانه کسب و نماد اعتماد الکترونیکی می باشد.

خرید فولاد از فولاد مرکزی دلاکان

فولاد مرکزی دلاکان انواع فولاد را با بهترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. برای خرید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پیش فاکتور تهیه کنید. در صورتی که نام یا مدل فولاد مورد نظر خود را نمی دانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید. با معرفی کسب و کار خود، فولاد پرکاربرد تر را به شما معرفی می کنیم.

فولاد مرکزی دلاکان

حال که با لوله استنلس استیل بدون درز آشنا شدید تنها یک تماس با خرید فولاد و استیل فاصله دارید. برای خرید انواع فولاد و استیل در هر مقطعی می توانید با کارشناسان فروش فولاد مرکزی دلاکان تماس حاصل فرمایید. به این منظور تنها کافیست با شماره های درج شده در انتهای صفحه تماس بگیرید و نام یا مدل محصول مورد نظر خود را پرس و جو کنید.

دسته بندی محصولات فولاد مرکزی دلاکان

انواع میلگرد آلیاژی | دسته بندی محصولات فولاد مرکزی دلاکان | چارت بندی محصولات
انواع ورق فولادی
انواع لوله
آهن آلات ساختمانی
انواع تسمه